Thursday 19 April 2012

Apa Itu Cinta???

Tak tahu nak mulakan macamana tapi rasa nya dah tak tertahan rasa yg ku pendam dihati ni... Bila bersama-sama dengan kawan-kawan, rasa cemburu mula kurasa.. Bukan cemburu yang berniat jahat tapi cemburu dengan kehidupan dorang.. kebahagiaan yang dorang rasa yang aku tak dapat nak rasa.. Aku gembira tengok kawan-kawanku semua happy dengan pasangan masing-masing... Macam kak Nur, asst aku, kehidupan dia sudah hampir lengkap. Dia dah mendirikan rumahtangga dengan insan yang dia sayang, dia dah ada rumah sendiri, kereta sendiri and baru-baru ni dia dah pon selamat melahirkan cahayamata pertama mereka yang bernama Rayyan Haziq.. sedap kan nama tu seindah baby tu juga.. ^__^ ( tetibe rindu lak pada Rayyan yang muka selamba tu )...

 


Ni lah aku ngan Rayyan



Kawan baik ku Shila, sedang bahagia ngan kekasih hati nya walaupon kadang-kadang aku perasan ada lah juga dia marah-mara ( emosi tak stabil.hehehehehehehe )....  Kembar ku selaku kakak ku Ayu yang aku panggil dengan nama Dolphin ( nama manja - sebab aku suka gila dengan makhluk tu... chumel giler macam aku..  ^__^ )

 

Dia dah pon selamat bertunang dengan boyfriend dia yg kitorang panggil ucuk tu... tapi si ayu nie kadang-kadang tengok dia happy sangat ngan tunang dia tapi kadang-kadang aku kesian tengok dia hari-hari nangis sebab tunang dia... ape punya tunang lah... dah dapat tunang yang cantik, baik and manja tak reti nak jaga baik-baik... bila dah melepas baru nak menyesal... tulah lelaki kan... OK..! stop citer pasal dia...

Ni lah dia Dolphin and Cik Shila... ^__^ chumel kan dorang

BFF aku yang lain Ujie, Aida, and Tui2 lak, maseng2 memang tengah dilamun cinta...seronoknyer tengok mereka semua tu... PERSOALANNYA sekarang.. kenapa aku tak rasa semua tu?? kadang-kadang aku jeles tengok kebahagiaan org lain tapi aku takut nak cari kebahagiaan aku sendiri... aku serik.. kenapa hati aku susah sangat nak terbuka terima orang lain?? kenapa susah sangat aku nak bagi peluang kat orang lain?? kenapa aku selalu rasa sedih?? and kenapa aku tak ada langsung perasaan CINTA ?? pelik kan?? setahu aku hanya robot ker, transformer ke, tak pon terminator jer yang tak ada perasaan...rupanya aku se spesis ngan dorang tu...hahahahha... hari nie aku tanya kat Kak Nur soalan bodoh :

Aku : " Nur, boleh tak aku nak cari lelaki yang boleh jadi boyfriend aku tuk satu hari jer??"

Kak Nur : " Kenapa lak satu hari jer?? "

Aku : " Sebab aku jeles tengok orang lain jalan ngan BF dorang, shopping sama2 and tgok wayang sama2"

Kak Nur : " Giler lah kau ni hehehehe...."

Aku : " Betollah... aku nak BF untuk satu hari jer sebab aku tahu kalau aku jadikan lelaki tu BF aku yang betol2 dia akan rasa bosan dengan aku sebab aku tahu aku tak boleh nak bahagia kan dia. Aku tahu hati aku susah tuk terbuka tuk lelaki lagi apatah lagi nak bercinta memang tak ada dalam kamus hidup aku buat masa nie.. "

Kak Nur : " hmmmmm.... "

MEMANG aku tak nafikan, ramai lelaki yang nak berkenalan dengan lebih rapat ngan aku ( tak perlulah aku nak sebut kan nama dora ) tapi semua lelaki tu aku berikan satu jawapan yang sama.. " AKU TAKKAN BERCINTA DENGAN MANA-MANA LELAKI SEBELUM AKU BERKAHWIN DENGAN LELAKI TU... AND KALAU LELAKI TU BETOL2 BERKENAN AND SERIUS DENGAN AKU, TERUS MASUK MEMINANG AND 6 BULAN KEMUDIAN KAHWIN... "

Orang selalu cakap BERCINTA SEBELOM BERKAHWIN ADALAH HARAM, BUT BERCINTA SELEPAS KAHWIN ADALAH CINTA YANG SUCI DATANG DARI ALLAH.... dulu aku bodoh sebab bazir kan masa aku 4 tahun bercinta dengan "someone" tapi last-last kami break... tullah... cinta sebelom kahwin nie tak berkat sebab penuh dengan maksiat.. tol x?? hehehehhehe... ok lah.. kita sambung lagi lah bila aku free nak berblogger ti kay...


WISH U ALL HAPPY ALWAYS AND SMILE ^____^

No comments:

Post a Comment